Veelgestelde vragen Telekids Musicalschool & De Nederlandse Musicalschool

Met veel vragen kunnen we je direct online helpen. Bekijk hier de antwoorden op vragen die klanten ons het meest stellen.

Lessen
  • Is er een wachtlijst?

    Voor sommige groepen zijn er wachtlijsten. Dit staat aangegeven in het aanmeldformulier. Wanneer er niets aangegeven staat bij de groep, dan is er geen wachtlijst en kun je er dus vanaf het eerstvolgende moment bij.

    Als je je inschrijft voor een groep die een wachtlijst heeft zal er contact met je worden opgenomen zodra er een plek vrij is gekomen en er een instroom moment is. Deze momenten zijn: september en februari

  • Moet je auditie doen?

    Iedereen is bij ons welkom. Er hoeft geen auditie te worden gedaan voor onze Mini’s (groep 1&2, musical), KidsClubs (groep 3 t/m 5), musical) en TeensClubs (gr 6 t/m 8, musical)

    Er zijn wel audities voor The Crew, Talent Academy en (indien van toepassing) DanceClass Top. Auditie doen is bij ons altijd leuk én heel erg leerzaam.

  • Wanneer kun je beginnen?

    Het lesprogramma begint in september. Er zijn 34 lessen tot aan de Zomervoorstelling eind juni/begin juli. Je kunt dus in de hele maand september en soms ook oktober nog starten. Daarna is er weer een instroom moment in februari.

    Eind januari zijn we op de helft van het lesprogramma (17 lessen), dit sluiten we af met de Showcase. Daarom is er na de Showcase weer een instroom moment, dus in Februari.

  • Waar zijn de lessen?

    Musicalles bij Telekids Musicalschool en De Nederlandse Musicalschool is voor iedereen en daarom streven wij ernaar bij iedereen in de buurt de lessen aan te bieden. Kijk onder het kopje locaties waar onze lessen momenteel gegeven worden.

    Kun je geen geschikte plek vinden, ben je enthousiast, weet je meer mensen die enthousiast zijn en heb je een telefoon? Bel ons en wie weet wat we kunnen organiseren voor je!

  • Kan ik de docent bereiken?

    Alle vragen aan een docent kun je mailen naar kantoor. Van daaruit wordt er direct naar de desbetreffende docent gecommuniceerd. Op de lesdagen staat het kantoor ook in contact met de docenten.

  • Van wie krijg ik les?

    Iedere groep heeft een vaste docent. Soms meerdere, met elk een eigen vakdiscipline. Onze docenten zijn docenten met een musical, zang, dans en/of acteer-achtergrond en opleiding, die de lessen zelfstandig en met passie kunnen geven. Ze richten zich op de musical vaardigheden, maar ook nadrukkelijk op de persoonlijke ontwikkelingen en sociale vaardigheden die komen kijken bij musical, zoals groei mindset, zelfvertrouwen, durf, samenwerken en doorzetten.

    Uiteraard kan het een keer voorkomen dat de docent(en) onverhoopt niet kan/kunnen, omdat hij of zij bijvoorbeeld ziek is of bij overmacht. Wij trachten er in dat geval voor te zorgen dat er een inhaal les wordt gepland binnen dezelfde termijn, of we zorgen voor een vervangend docent die goed geïnstrueerd is. Hierover informeren we iedereen natuurlijk zo goed mogelijk per mail of sms. Al onze docenten beschikken over een VOG.

  • Hoe meld ik me af voor de les?

    We vinden het fijn als je je afmeldt wanneer je er een keer niet kunt zijn, dan hoeven we niet op je te wachten of ons zorgen te maken. Mail ons als je er een keertje niet zijn kan, of meld je af via de Telekids Musicalschool App.

  • Zijn er kijklessen?

    Ja, tegelijkertijd met de proefles is er een deel van de les de mogelijkheid om te kijken. De docent zal dit aangeven en het staat in het lesoverzicht (achter de log-in van je eigen groep). Dit alles natuurlijk wel met in achtneming van de Corona regelgeving.

 

Proefles doen?
  • Ik wil graag een proefles, kan dat?

    Dat kan zeker! Leuk!

    Je kunt je aanmelden voor de proefles via het aanmeldformulier op de site. Voor het volgen van een proefles betaal je het reguliere lestarief van €9,69 voor de Mini’s, €14,54 voor KidsClub en TeensClub en €17,93 voor Highschool. Wanneer je je na de proefles definitief wilt inschrijven voor de lessen wordt er eenmalig een bedrag van €15,- aan inschrijfkosten gerekend naast het lesgeld.

    Proeflessen zijn er een paar periodes per jaar en zijn zo gepland dat je, als je dat wilt, meteen vanaf die les iedere week naar de les kunt komen. Het sluit dus aan op de instroom momenten.

  • Wanneer is de proefles?

    Er zijn een aantal periodes per jaar waarop je een proefles kunt doen. Natuurlijk kan dit in september, wanneer alle lessen weer van start gaan. Vervolgens zijn er weer proefles mogelijkheden in februari.

    Op sommige locaties zijn er ook nog mogelijkheden in de eerste weken van oktober en/of maart. Zodra je je hebt ingeschreven voor de proefles ontvang je van ons uitgebreide informatie hierover. Mocht je hierna nog meer informatie willen, dan kun je ons altijd even mailen of bellen.

  • Bij de proefles geweest, en nu?

    Nadat je bij de proefles bent geweest, ontvang je van ons een bericht per mail met daarin de informatie over de betaling van de lessen. Zodra je dit bevestigd hebt, kijken we iedere les naar je uit; welkom en veel plezier!

Kosten
  • Hoe wordt het lesgeld berekend?

    Het lesgeld is voor een seizoen van 34 lessen. In de vakanties worden er geen lessen gegeven. Stroom je later in, dan betaal je enkel voor de nog aangeboden lessen; dit verrekenen we. Je betaalt dus niet voor een les die al is geweest, want die brengen we (uiteraard) in mindering.

  • Zijn er extra kosten, naast het lesgeld?

    Je betaalt bij inschrijving eenmalig €15,-. Verder zijn er geen verplichte standaard extra kosten voor de lessen.

    Voor de voorstellingen zijn er enkele zaken die eventueel wat extra zouden kunnen kosten, indien je daar zelf voor kiest. Dit is dus aan iedereen om zelf te bepalen. Het gaat dan om het volgende:

    • Tweemaal per jaar worden er voorstellingen georganiseerd. Halverwege het jaar is er de Showcase. Bijwonen is (max. 2 per leerling i.v.m. de ruimte) gratis; het wordt als het ware ingevuld als een ouderavond. Soms wordt hier gevraagd om hiervoor iets van kostuum of accessoires te regelen.
    • Aan het einde van het seizoen is er de Zomervoorstelling in het theater, waar ouders, opa’s, oma’s, broertjes en zusjes, familie en vrienden kunnen komen kijken en waarvoor kaartjes dienen te worden gekocht. Deze voorstellingen zijn alleen mogelijk wanneer de bezoekers kaartjes kopen, net zoals bij b.v. andere dansscholen of theaterscholen. We pakken het professioneel aan met op toneel gemiddeld zo’n 120 leerlingen die schitteren en achter de schermen zo’n 50 medewerkers. Een geweldige ervaring voor iedereen! Hierbij wordt verwacht dat u (samen met uw kind) aan de hand van een moodboard een setje kleding verzorgt voor deze optredens. Het overgrote deel bij de Zomervoorstelling wordt door ons geregeld.

    Datgene dat u eventueel zelf verzorgt kan het (ook zonder kosten) extra prachtig maken door creatief in eigen of andermans kledingkast te snuffelen, met elkaar mee te denken en te delen; ook dit maakt deel uit van het gezamenlijke proces. Dat is het uitgangspunt: het is dus niet verplicht om zaken aan te schaffen.

  • Hoe zit het met de vakanties? Moet ik dan doorbetalen? En de feestdagen?

    Nee, je betaalt enkel voor de lessen die daadwerkelijk gegeven worden. Wij zorgen ervoor dat alle lessen aangeboden worden.

    Wat betreft de vakantieperiodes/feestdagen houden wij ons globaal aan het vakantierooster zoals dat is opgesteld door het ministerie van OC&W. Op onze leskalender op de log-in staat per groep exact aangegeven wanneer er lessen zijn en wanneer het vakantie is. Eventueel uitgevallen lessen door ziekte o.i.d. worden waar mogelijk binnen dezelfde termijn ingehaald.

  • Wat is de opzegtermijn?

    Er is geen opzegtermijn. Je schaft bij ons een bepaald aantal lessen aan, afhankelijk van wanneer je begint. Na iedere lestermijn kun je beslissen om al dan niet door te gaan. We vinden het prettig als je dat bij ons aangeeft. Tussentijds opzeggen en dan vragen om restitutie van het lesgeld is helaas niet mogelijk.

    Schrijf je je in t/m het einde van het lesprogramma (de Zomervoorstelling), dan betaal je in verhouding per les minder, dan wanneer je het af wil wachten en eerst t/m de Showcase het lesgeld voldoet. We gaan er vanuit dat iedereen de aangeboden en aangeschafte termijn afmaakt; we doen het samen en willen jou niet missen; al helemaal niet in de voorstelling!

 

Overige vragen
  • Wat is de link met RTL/RTL Telekids?

    Telekids Musicalschool/De Nederlandse Musicalschool is een samenwerking van De Nederlandse Musicalschool B.V. en RTL. Wij hebben het gezamenlijke doel kinderen te inspireren.

    We bieden een plek waar ze de wereld kunnen ontdekken, zichzelf kunnen ontwikkelen en kunnen lachen. Daarvoor creëren we een leerzame en veilige omgeving waar ouders hun kinderen met een gerust hart aan ons toe kunnen vertrouwen.

    Omdat wij als musicalschool partner zijn van de RTL/RTL Telekids ‘familie’ ontstaan er af en toe speciale kansen en vele leuke extra’s voor de leerlingen en daar zijn wij ontzettend trots op. Dit uit zich bijvoorbeeld in de clips die worden uitgezonden via alle Telekids kanalen (tv en app), de bezoekjes van bekende tv- en musicalsterren, de MasterClass van De Nederlandse Musicalschool met toppers uit het vak, diverse samenwerkingen met tv-programma’s (zoals The Voice Kids, Totally Fit Kidz en Theaterkids), leuke win-acties en vele andere manieren waarop wij onze korte lijntjes met tv en theater inzetten. Vanzelfsprekend zijn deze extra kansen optioneel, niemand is verplicht mee te doen aan eventuele extra activiteiten. Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrieven en social media.

  • Wat is de procedure voor klachten?

    Mocht er een klacht zijn, dan vinden we dat natuurlijk erg vervelend en jammer.

    U kunt met uw klacht terecht bij het Serviceteam, via service@telekidsmusicalschool.nl. Binnen de school wordt er gehandeld volgens het Huishoudelijk Reglement, waarmee iedereen bij inschrijving akkoord gaat.

    Het Serviceteam is er om te helpen, informeren en verwerken, dus zij kunnen je tot in detail helpen je probleem of klacht waar mogelijk op te lossen. Ook staan zij in direct contact met overige partijen, zoals docenten, regisseurs, locaties, enz.

    Mocht het Serviceteam de klacht naar uw mening niet naar wens hebben opgepakt, of mochten zij er niet met u uitkomen, dan wordt de klacht op uw verzoek doorgezet naar een volgende fase (directie). Deze overdracht gebeurt op de eerstvolgende maandagochtend. Hiervan wordt vervolgens binnen uiterlijk een week een ontvangstbevestiging gestuurd en er wordt duidelijkheid verschaft over welk directielid de klacht in behandeling neemt en of er nog eventuele vragen zijn voor u om het directielid de details te verschaffen die nodig zijn.

    Het is bevorderlijk voor de snelheid van het proces als u de bij de klacht behorende informatie en feiten voor handen hebt. Binnen uiterlijk drie weken zal deze persoon bij u terug komen met een reactie, in de hoop daarmee binnen alle redelijkheid tot een oplossing en/of afhandeling te komen. De reactie van de directie op de klacht is bindend en betreft de laatste stap binnen de procedure.

  • Is er een protocol rondom mogelijke calamiteiten?

    We houden ons aan het calamiteitenplan van de betreffende locatie en/of overheidsinstanties zoals het RIVM. De docenten hebben de telefoonnummers van de ouders altijd paraat, voor het geval dat.

Aanmelden