Welkom bij Telekids Musicalschool & De Nederlandse Musicalschool – De grootste musicalschool van Nederland

Hoor je dat? Dat is het geluid van jouw kind dat staat te popelen om bij Telekids Musicalschool aan de slag te gaan! Hier leren ze niet alleen zingen, dansen en acteren, maar ook samenwerken, zelfvertrouwen ontwikkelen en zichzelf presenteren. Het is dé perfecte plek om jouw kind te laten stralen!

Musical, zingen, dansen en acteren – voor iedereen uit groep 1 t/m VO!  Bij Telekids Musicalschool haal je in ons speciaal ontwikkelde lesprogramma het beste uit jezelf…. en maken we natuurlijk heel veel plezier! Jouw kind wordt tijdens de lessen begeleid door topdocenten in zang, dans en acteren. De groep repeteert voor twee voorstellingen per jaar en voor de basisgroepen geldt geen selectie. IEDEREEN kan dus meedoen!

Wij bieden daarnaast bijzondere ervaringen, zoals ClipClub dagen, gastlessen of Masterclasses van musicalsterren EN we houden je op de hoogte van leuke mogelijkheden bij tv en musicals via onze Casting Call.

Wil je weten wat er op de planning staat bij de Telekids Musicalschool? Het schooljaar van de Nederlandse Musicalschool is verdeeld in twee delen, elk afgesloten met een toonmoment. Hieronder lees je meer over deze twee presentatiemomenten.

Doe je mee?

Jaarplanning Telekids Musicalschool

Het schooljaar in 2 delen

Het schooljaar van de Nederlandse Musicalschool is verdeeld in 2 delen, elk afgesloten met een zogenaamd ‘toonmoment’. Hieronder lees je meer over deze twee presentatie momenten.

• Deel 1 en de Showcase
  • Hoe ziet de Showcase eruit?
  • Deel 2 en de Zomervoorstelling
  • Hoe ziet de Zomervoorstelling eruit?

Deel 1 en de showcase

Wanneer: Laatste les van het eerste blok, januari, les 17, tijdens de eigen lestijd.
Wie: Eigen groep
Welke niveaus: alle
Waar: Eigen leslocatie (m.u.v. Talent Academy’s)
Voor wie: ouders en andere betrokkenen van de eigen groep (max 2 personen per leerling), GRATIS!

Hoe ziet de Showcase eruit?
De Showcase is een presentatie van de lesinhoud van de maanden september t/m januari. Het laat aan ouders en andere aanwezigen zien aan welke lesinhoud en competenties in deze periode is gewerkt. Dit is dus niet persé aan de hand van een script en is daarmee anders dan eerdere jaren. De Showcase komt sinds de start van onze onderwijsregeling in 2020 in de plaats van de eerdere Winterpresentatie.

Bij de Showcase wordt gebruik gemaakt van kostuums en rekwisieten, voor zover deze in de les zijn gebruikt.

Deel 2 en de Zomervoorstelling

Wanneer: Laatste les van het tweede blok, juni, les 34
Wie: alle leerlingen van de Nederlandse Musicalschool
Welke niveaus: alle
Waar: Agora theater Lelystad
Voor wie: iedereen is welkom op basis van ticketverkoop (kosten +/- €20 p.p)

Hoe ziet de zomervoorstelling eruit?
Het 2e deel van het schooljaar staat in het teken van de voorstelling voor alle leerlingen van alle niveau’s in het grote theater. In die periode voegen we aan het werken aan de competenties het element afwerken toe. Er wordt gewerkt aan de hand van een script naar een theaterproductie, waarin iedere groep twee scènes speelt én natuurlijk te zien is in de Opening en Finale van het stuk. We proberen met de leerlingen een verdere staat van perfectie in de uitvoering te bereiken, daar waar dat aspect in de 1e helft veel minder of niet van belang is.

Kostuums worden voor een deel door de school geregeld en voor een deel wordt er gevraagd om de basis zelf te regelen d.m.v. lenen, zoeken bij de kringloop etc. etc.

Competentiegericht onderwijs

De competenties zijn te vinden op de achterkant van de rapporten die de leerlingen ontvangen op de dag van de Showcase én aan het einde van het seizoen.

De Showcase is tevens dé gelegenheid voor onze docenten om met de ouders in gesprek te gaan en te vertellen waaraan is gewerkt en wat de leerlingen hebben geleerd. Vanzelfsprekend steeds gelinkt aan de competenties die de docent heeft behandeld. We proberen hier zichtbaar te maken hoe de Nederlandse Musicalschool denkt over de inhoud en de kwaliteit van het onderwijs.

De Zomervoorstelling is een prachtige afsluiting van het seizoen en zorgt voor heel veel blije gezichten!

Ja, ik wil een proefles volgen!

Doorgroeien?
Wil jij doorgroeien in de wereld van musicals en entertainment? Bij Telekids Musicalschool heb je prachtige kansen om je talenten verder te ontwikkelen. Als je op zoek bent naar meer uitdaging en ambitie hebt, dan is het tijd om auditie te doen voor de Talent Academy of The Crew!.

Daag jezelf uit en DOE AUDITIE!

Ja, ik wil auditie doen!

Wil je meer zien van wat wij allemaal doen? Neem dan een kijkje op ons YOUTUBE kanaal